CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, September 27, 2009

:: TERMENUNG DI MALAM RAYA ::


Malam Raya sibuk orang bertandang kerumah saudara mara, sahabat handai, teman taulan... aq plak sibuk memenuhkan ruang menunggu kat Hospital Kota Tinggi. Dengan kudrat yang masih tersisa, ku gagahkan juga diri memandu kereta BLM kesayangan aq tu bersama seorang rakan meredah pekat malam. Memang x tahan bro.. Pass dapat ubat aq balik umah. Makan sikit nasi n telan ubat2. Pergh!!! bercinta lah aq dengan tilam dan bantal. Sebelum tu.. aq dok termenung kenapalah aq diberi ujian sebegini. Andai ditakdirkan aq dibedah minggu depan.. haruskah aq dengan terbuka menerima ketentuan Takdir ini. Dalam usaha aq bergelut dengan kesakitan aq x bergantung dengan ubat hospital semata2, insyaallah hari isnin ni aq pergi Pasir Gudang untuk berubat secara tradisional.. semoga usaha2 yang aq lakukan ini memberikan harapan untuk sembuh agar aq dapat kembali tunjuk bintang seperti sebelum2 ini.

ubat botol tu kena minum 15ml 3X slps makan.
yang pek ader sticker kuning tu 2 bijik 3X slps makan.
yang pek biasa tu mkn 2 bijik ble perlu je..
(Ingat tau, jangan lupa makan ubat)


nota kaki : setiap penyakit ada ubatnya. jika tiada penyudahnya apakan daya aq terpaksa berbaring di katil pembedahan n kelelakian aq pasti teruji... terima kasih kepada kawan2 yang memberi sokongan moral n mana2 yang baik hati temankan aq pergi hospital, tempat berubat n tempat2 tertentu untuk menyembuhkan penyakit yang aq hadapi ini. Jika aq dibedah nanti jangan lawat aq tau, malu dowh aq x mandi dengan muka yang sembab nanti, perh.. tetibe je nak nangis ni. x per.. aq still leh control.



10 comments:

Azren Aida said...

laa tak sihat ke..ape2 pun semoga cpat sembuh..jgn lupa makn ubat2 tu..=)

Indera said...

sabar yer.duagaan Allah.Ada sebab Dia buat camtu kat ko.Banyakkan beristghfar.Kifarah dosa.

Tunjuk Bintang said...

Azren aida:

Time kasih bebanyak atas prihatin anda. Ubat2 tu pon sbnrnya dah habis. huhuhuhu.. still x baik lagi ni. so memang kena bersiap ke hospital.

Tunjuk Bintang said...

indera:

aq dalam proses muhasabah diri ni. wargh.. giler dowh aq dibuat nyer.. kadang2 berdenyut2 gak.

secangkir madu merah said...

kesiannya...sakit apa? tak crita pun sebelum ni ada sakit apa2 yg serius sampai nak kena bedah lak... tumpang sedih.. semoga bersabar dan cepat sembuh akak doakan dari kejauhan...

secangkir madu merah said...

kesiannya...sakit apa? tak crita pun sebelum ni ada sakit apa2 yg serius sampai nak kena bedah lak... tumpang sedih.. semoga bersabar dan cepat sembuh akak doakan dari kejauhan...

zain_azuan said...

bertenanglah,,.. setiap penyakit itu adalah penebus dasa2 kecil... kena redha n jgn lupa mencari penawarnya.....

Tunjuk Bintang said...

zainazuan, aq baru balik dari pasir gudang ni. Al hamdulillah ader tanda2 sakit aq tu surut.. alhamdullillah..

azli said...

salam takzim dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/
semoga cepaat sembuh...kaami doakan Tunjuk bintang kembali sedia kla sihat wal afiat.. ubat tu asbab dan penyebab adalaah ketentuan Allah.. maaka berdoa lah... antara doa yang sangat makbul ialah doa orang sakit dan dalaam kesusahan... bagi aku setiap penyakit dalam dunia ni ade penawarnya.. cuma serasi atau tak je... tak kiralah pembedahan atau tradisional... itu adalah jalan usaha sepatutnya.. wajib cari jalan penyelesaian... yang lain berserah pada tuhan... Amin di doaakan cepat sembuh

Tunjuk Bintang said...

time kasih azli... aq baru jer balik dari pasir gudang berubat dekat kmpg pasir putih. setakat ni keadaan terkawal. aq bukan per.. takut kena bedah. kalau boleh dielak lagi bagus tapi kalau dah kena memang terpaksa. tapi rasanya x perlu ke hospital kot. keadaan makin baik.. x tau la masa akan datang nanti...