CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 19, 2010

:: MACAM BAGUS!!!! ::

salam kepada semua pembaca blog ini.. aq nak kongsi rasa kecewa aq pada korang. sebelum tu aq nak tanya lah.. mana letak tahap hormat kita terhadap seseorang?


aq disini rasa kecewa dengan segelintir penjawat awam terutama badan beruniform, lagi2 polis. serius cakap... ramai yang salah guna kuasa dalam menjalani kehidupan bukan menjalankan tugas. mana2 aq jumpa perangai mereka tak ubah seperti sengaja gah dengan kerjaya mereka walaupun gaji setakat 1k ke 1 1/2k jerk... iyalah aq ni kejer kena jumpa dengan pelanggan. kadang2 pelanggan tu sengaja menganjing cam bagus plak diaorang tu kan. sound kuat2.. aq dah masak dengan sumer tu. kalau nak satu2 perkhidmatan pasti akan minta diskaun.. ingat semua benda ker nak dapat percuma atau diskaun walaupon mereka penjawat awam. yang penjawat swasta mesti kena bayar la kan... tu la orang kata.. dah bagi betis nak paha. dah bagi sedikit keistimewaan makin banyak nak minta itu dan ini. bila kita x bagi buat muka cam celaka.. contoh cam malam ni. customer aq ni polis.. nak minta diskaun.. memang langsung x dapat la coz harga memang fix.. so tarik muka bukan main panjang.. pass duit main campak n siap jeling lagi. dalam hati aq.. camni ker yang dikatakan polis. yang tinggi hemah dan budi pekerti yang sering ditonjolkan dalam iklan2 tv n drama2 serta filem... ini buka kes x puas hati cuma nak luahkan kepada semua pembaca. tapi aq cuma cakap segelintir bukan semua la kan. bak pepatah 'akibat nila setitik, rosak susu sebelanga'. oleh itu tingkatkan prestasi.. kurangkan kontroversi. hehehhe...



p/s: korang kalau rasa bagus sangat janganlah nak tunjuk2, gunakan keistimewaan yang ada dengan baik. akhlak cerminkan hati ...

12 comments:

LavENDer Wind said...

salam bintang...

begitulah adat manusia
bila punya kuasa
gentar tiada

Tunjuk Bintang said...

LW;
ya benar...
kata2 lebih laju dari peluru

secangkir madu merah said...

assalamualaikum...

bagi salam dulu..takotnya..
garang giler tu..marah sangat dengarnya.
relax..bertenang..tarik nafas panjang2 hembus perlahan lahan..istigfar istigfar istigfar..
adoi..

FaizalSulaiman said...

basuh balik.ajar sikit.

Tunjuk Bintang said...

SMM;
bukan per SMM, diaorang ni memang x patot. anggap kitaorang cam pencacai diorang jerk.. datang main sergah jer. Nasib la cikgu2 kat sini baik2 belaka, cuma semalam ader seorang cikgu cakap bahasa kasar sikit. dah adat pekerja swasta yang level bawahan.. uhuhuhuhu. tapi SMM x camtukan, sorang penjawat awam yang baik kan... moga2.

Tunjuk Bintang said...

FaizalSulaiman:
ikut hati memang nak sesah.. sedang kat tempat aq jer dah salah kuasa apatah lagi nanti kat jalan. ader yang dia tahan pastu cakap keter aq xder ini, xder itu n macam2.. habis aq kena saman. hahahaha... kadang2 aq fikir mereka ni hidup dengan duit saman orang jer ker?

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

eeeemmmm aku juga menerima karenah kat bengkel aku... aku dah bagi diskaun kat dia dah cukup baik.... nak itu ini... ceh tak guna punya orang....

yup kang kadang bila kita berkuasa kita akan memandang orang lain rendah serendah rendahnya.... kalau memandang dengan hujung mata... enggang sama enggang pipit juga tersepit....

bagi dia orang saman tetap saman.... tapi bagi kita saman kita nak kena bayar.... bukan senag nak bayar saman....

kuasa biarlah berbudi bicara... adang kalanya kita taksengaja atau terlupa kesalahan yang kita lakukan.... kalau atas budi bicara kita terima... tapi kalau kata nista dihemburkan tak sakit hati bersama saman yang dihulur...

kuasa tak akan dibawa ke pencen lah.... kalau pencen orang akan pulaukan dia plak... tiada sanjungan mulia baru tau dia...

jadilah seorang guru bila pencen pun atau dah meninggal dunia pun masih orang tetap panggil dia cekgu.. satu penghormatan terhadap jasa bakti beliau yang tak terhingga... kerana budi bahasanya kukenang sehingga bila bila...

Tunjuk Bintang said...

ya... kadang mereka tu memang aq x fhmlh. ramai yg sakit hati dengan sikap mereka. nasiblah ada uncle.....

ai@reel said...

aslkm.

sihat?lama sya tidak singgah disini.biasalah saudara adat manusia,jgn difikrkan sangat sebab itu semua didunia yang hanya sementara.

doa saya saudar sihat selalu.terima kasih singgah diblog saya

Tunjuk Bintang said...

w,salam...
emph.. selalul gak tunggu2 kehadiran anda disini. hehehehe... aq sihat jerk kat sini. terima kasih dengan doa kamu itu...

Afzainizam said...

Sembah Takziah Atas Kemangkatan
DYMM Sultan Johor
Menyembahkan ucapan takziah dan rasa dukacita yang teramat sangat ke atas kaum kerabat Di Raja Negeri Johor di atas kemangkatan
DYMM Sultan Mahmud Iskandar Alhaj Ibni Al-Marhum Sultan Ismail.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.
AL FATIHAH
(1)
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2]
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3]
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4]
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5]
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6]
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7]
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

AMIN
Salam tulus ikhlas dari kami

Warga Johor http://firestartingautomobil.blogspot.com

Tiga keadaan menghadiahkan bacaan al-Quran kepada si mati:
1- Apabila seseorang itu membaca al-Quran kemudian berdoa kepada Allah supaya si mati itu diampuni dan dirahmati insya-Allah diterima Allah, seperti mana seseorang itu bertawasul dengan amalan-amalan soleh.
Tidak harus menolak manfaat doa selepas bacaan al-Quran kepada si mati.
2- Membaca al-Quran kemudian berdoa supaya Allah menghadiahkan pahala bacaan al-Quran itu kepada si mati. berkata Ibn Solah: “Harus meyakini manfaatnya kepada si mati supaya dikurniakan Allah kepada si mati pahala bacaan seperti mana pahala bacaan yang diperolehi oleh hamba yang hidup.”
3- Membaca al-Quran dari awal diniatkan kepada si mati, maka pahalanya akan sampai kepada si mati dengan izin Allah s.w.t.
Berkata Abu Abdullah al-Ubay: “Jika dibaca al-Quran dari mula sudah diniatkan untuk dihadiahkan kepada si mati akan sampai seperti mana yang diniatkan, seperti pahala sedekah dan doa.”
Imam Ibn Rusyd di dalam Nawazil pula menyebut: “Jika seseorang itu membaca al-Quran kemudian di hadiahkan kepada si mati harus dan si mati akan peroleh pahala dan manfaatnya”

Tunjuk Bintang said...

afzainizam;
alfatihah...