CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 11, 2010

:: BUSUKNYA MELAYU ::

salam sayang kat semua pembaca. rindu aq sebenarnya pada semua. emph.. lewat kebelakangan ni jiwa kacau bro pasal kerjaya. kerja yang ntah apa2 ntah. tapi dengan kerja ni aq miliki segalanya dalam 2 tahun 4 bulan..

baru2 ni kes dengan polis masih cam sial, x der penyelesaian.. akhirnya duit aq yang kopak. nanti aq citer detik cemas aq xcident lain posting. aq cuma nak share kat korang pasal perasaan aq terhadap sedara aq sendiri... baru2 ni aq pindah premis baru 2nd branch kat satu tempat ni. disekitarnya adalah kampung yang "setinggan" ok..

pendekkan citer premis aq ni memang selalu buat bising la.. tetapi kami memiliki lesen MPC kalau x silap iaitu lesen hiburan yang membenarkan kami beroperasi sehingga kol 2am. baru2 ni staff aq yang dok kat kampung tu berhenti kerja atas alasan masalah pihak pengurusan. sejak dia xder ada jer masalah yang timbul. dek orang melayu kalau x puas hati, hati manusia. memang sejak dia kerja pon aq x suka dengan attitude kerja dia. ntah apa yang dia x puas hati aq pon x tau..

kesian kat boss aq, masalah enteng ni pon dia kena settlekan.. bagi aq ni propaganda penduduk kampung jerk. tapi kilang kat sebelah premis aq yang beroperasi 24jam dan menghasilkan pencemaran x dibisingnya pula... aduhai... itulah sedara semelayu kita sekarang ni yang busuk hati pada kejayaan bangsa sendiri. kalau kat bandar ni aq tengok kedai sebelah kedai runcit india, selang 2 lagi kedai india jugak pon kedai runcitt gak.. tapi masih beroperasi jerk.. kalau kedai cina bukak kedai makan.. semua satu deret tu kedai makan, pergilah kedai makan ding ding kat taman anggerik JB, anda pasti terkejut budaya mereka berniaga. dan tempat2 lain la...

cuba kalau kita orang melayu berniaga.. emph.. 2 3 bulan kalau x betul2 bertahan confirm dah tumbang... tu belum dengan santau, ilmu guna2 dan bermacam2 black magik lagi la bak kata orang melayu sihir atau ilmu hitam ditujunya kepada pesaing.

akhir kata... kalau nak diikutkan mereka tu hanyalah kampung setinggan, bila2 masa mereka akan dimusnahkan seperti di kempas beberapa minggu lepas. kalau banjir pon menyusahkan pihak kerajaan dan memohon bantuan jugak.. ishk.. ishk.. kenapalah aq geram sangat ni.. tapi tulah hakikat aq berkorban untuk majukan premis aq ni, biasalah pelbagai ujian dan halangan pasti ada bila kita hendak berjuang.

7 comments:

e. indah said...

bersabar dan doa, ikhlas ...insyallah suma akan baik2 saja ...

Tunjuk Bintang said...

mulanya rasa x puas hati jugak. tapi bila boss settle keadaan menjadi semakin ok...

Afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/


uhhhh kat mana tu....lokasi....
Kalau kat JB ni banyak stinggan du lu kat pandan... kempas pun dah roboh... pastu aku tengok kat area kampung ubi kampung melayu majide,
pastu jalan denai pun banyak gak...

ok... aku ade satu kes gak.. masa aku buat bancian penduduk kat kampung muafakat BBU tentang berapa ramai penduduk haram kat situ.... bila di tanya soalan duduk tanah sapa... hah jawabnya parang panjang yang keluar...

padahal seluruh kampung tu adalah hak milik Jab. Veterinar Negeri Johor.... tanah orang tu... jangan lah kacau....

bagi kes ko ni ko jangan layan sangat stinggan ni.... betul mcm ko kata....

tengku_fir21 said...

ouwwhh...
bersabarlah...

secangkir madu merah said...

banyakkan sabar ya dik..

Afzainizam said...

Salam dari kami sebuah ikatan persahabatan
Salam dari kami…
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

berniaga ngan jirannya melayu ni kena sabar.... tah ape yang berlaku kita kan sesama melayu cari sesuap nasi pun .... issshhhh ape lah nak jadi orang melayu ni...

aku harap kita merubah sikap ini lebih baik dari sebelumnya....

Afzainizam said...

~~Selamat hari ibu~~

..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥
♥..♥  ╔══╦══╗╔╦══╗  ♥..♥
♥..♥  ╚═╗║╔╗║║║╔╗║  ♥..♥
♥..♥  ╔═╝║║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╔═╣║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╚═╣╚╝║║║╚╝║  ♥..♥
♥..♥  ╚══╩══╝╚╩══╝  ♥..♥
..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥

Ibu..
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..
Ibu..
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.

Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/