CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 22, 2009

:: SEPARUH JIWAKU PERGI ::

ramai kawan2 bertanya, kenapa x cari pengganti. kenapa senyap sepi?.

apa mereka tahu isi hati ku. apa mereka pernah tahu kecewa aq?


tidak... kamu bukan manusia yang berada dekat disisiku. adakah kamu layak untuk mengetahui gundah hatiku?

sudahlah.. biarkan aq begini buat seketika. walaupun terpaksa tunjuk bintang seorang diri. baru tadi aq berdiri di diluar jendela. hari mendung... seperti mendungnya jiwa aq tatkala ini. hari hendak hujan, betapa aq tahu air mata mula bergenang. tapi untuk siapa ku tangiskan lagi. biarkan segalanya pergi... kisah cintaku sampai disini. putiknya benih baru aq tak tahu bila? adakah sampai desah nafasku terhenti...


Separuh Jiwaku Pergi
Memang indah semua
Tapi berakhir luka
Kau main hati dengan sedarmu
Kau tinggal aku

Benar ku mencintaimu
Tapi tak begini
Kau khianati hati ini
Kau curangi aku

Kau bilang tak pernah bahagia
Selama dengan aku
Itu ucap bibirmu
Kau dustakan semua
Yang kita bina
Kau hancurkan semua

Benar ku mencintaimu
Tapi tak begini
Kau khianati
Kau curangi aku
Kau dustai hati

Benar ku mencintaimu.... (itu dulu lah..)


25 comments:

LavENDer Wind said...

tak salah menyintai
yang perih didustai
tak salah menyayangi
yang sakit dikhianati
sekali cinta hadir
sekali memberi
sekali kecewa
perlu waktu yang lama
untuk bersihkan kesan luka

Tunjuk Bintang said...

Lavender Wind:
benar LV
lama untuk aq melupakan
memulakan tidak sama sekali...
lantas kubiarkan cinta pergi
bersama pari2 cinta

zain_azuan said...

adeh.. lagu anang nie ker?... saper la yang curang kat ko ek?... emmphhh... sape... sape... sape......?

zain_azuan said...

adeh.. lagu anang nie ker?... saper la yang curang kat ko ek?... emmphhh... sape... sape... sape......?

Tunjuk Bintang said...

zain azuan:
adakah kamu?
tidak sama sekali..
adalah.. insan yang wat aq begini!

e. indah said...

Bintang...

airmata lelaki hanya akan mengalir jika benar2 disakiti

kau tulislah suara hatimu, dan titipkan pada angin yang lalu, bukan untuk angin itu menjemputnya pulang kembali...tapi titipkan rasa sakit itu dan tuliskan padanya;
sebesar rasa cintamu, sedalam itu sakitmu, dan seluas rayanya alam, kau relakan dia buat pilihan jalannya

(sedih)

aien~s corner said...

u must be strong.. sedih cete kamoo..
huhu

tengku_fir21 said...

tabahkan hati
cari ketenangan
blm tentu ada pengganti itu menyembuh luka
semoga dapat berjumpa hati yang ikhlas

setiakasih said...

aku merasai deritamu...

Tunjuk Bintang said...

acapkali aq titipkan pada sang bayu rasa sakit itu, lantas ia dibawa ke laut menjadi buih2 ombak..dan akhirnya berkecai begitu sahaja..

Tunjuk Bintang said...

ains_corner:
aq sentiasa kuat, tabah hadapi segala dugaan, gigih mencari ruang dalam ramai untuk terus hidup dicelah2 nestapa.

Tunjuk Bintang said...

tengku-fird:
benar... x semestinya yang datang sempurna untuk aq, biarlah keikhlasan yang menjadi ukuran. x gitu fird..

Tunjuk Bintang said...

setia kasih:
terima kasih kerana kamu mangerti..

ai@reel said...

kesempurnaan yg kita cari x semstinya kita jumpai...

kekurangan yg ada memberi kita pengajaran dan pembelajaran dalam melalui liku2 kehidupan

yg pergi biarlah pergi gantilah ia dengan jiwa baru berhati waja....

anaklaut said...

salam..


terkedu membaca puisi anda..

zain_azuan said...

sejak ko post lagu nie.. aq dah naik apal dah lirik dia... adeshhhhh

Tunjuk Bintang said...

ai@reel:
manusia x sempurna.. walaupon dia cantik atau kacak pasti ada yang lain cacaynya.

memanglah yang pergi biarkan pergi, aq ambil masa untuk mencari dan dicari. biarlah begini seketika.. atau selamanya...

Tunjuk Bintang said...

anak laut:
w'salam

puisi itu telah dilagukan...

Tunjuk Bintang said...

zain_azuan:
begitulah seadanya kita..

Primadona69 said...

wahh...
dieorg x tau ker..
u ols ni artis??
msti ler sukar dlm mencari pasangan..
yg memahami kerjaya u ols kan..
;p

secangkir madu merah said...

tunjukbintang...

yang pergi usah ditangisi
yang pergi usah diratapi
suatu hari pasti ada pengganti
hadir membawa cinta yg tulus suci
aku benar faham & mengerti
tentang hatimu yg dilukai
lupakan dia usah diingati
aku percaya kesakitan luka dihati
akan ada kebahagiaan menanti

Tunjuk Bintang said...

primadona69:
tu la pasal..
jangan bagi tau kat sini yang aq artis... nanti they alls minta aq wat show plak.. ahhahahahaha...

Tunjuk Bintang said...

SMM:
terima kasih kerana mengerti
aq x nak hatiku luka lagi...

cik zatil said...

"cinta itu indah bila bersama
cinta itu duka bila didusta.."

"cinta itu membahgiakan
namun hanya kepada yang menghargai erti cinta.."

semoga TB bertemu yang benar2 menyayangi dirimu..

Tunjuk Bintang said...

cik zatil;
biarlah luka lama sembuh dahulu...
yang hilang kan berganti..
yang patah kan tumbuh semula...